Wizualizacje 3D to forma prezentacji, która pomaga uzmysłowić sobie, jak ostatecznie wyglądać będzie konkretna przestrzeń – czy to zewnętrzna, czy też wewnętrzna. Jest to jedna z najlepszych opcji, aby przenieść wizualizację 2D w formę przestrzenną. Z powodzeniem wykorzystują ją deweloperzy, którzy pragną ukazać potencjał wnętrza swoim klientom, a także wielu szykujących się do remontu właścicieli mieszkań i domów.
Niezależnie od tego, czy urządzana jest kuchnia, sypialnia czy też domowe biuro, wizualizacja 3D stanowi świetne narzędzie do przedstawienia, jak ostatecznie może prezentować się dana przestrzeń. Profesjonalnie wykonana wizualizacja trójwymiarowa pozwala ukazać potencjał przestrzeni, a także daje możliwość wprowadzania w niej zmian, które można od razu zobaczyć i przeanalizować.
Projektowanie 3D może zostać wykorzystane do każdej przestrzeni, niezależnie od tego, czy jest to przestrzeń prywatna, czy też biznesowa. Wiele studiów projektowych specjalizujących się w tego typu prezentacjach tworzy projekty dla osób prywatnych, które planują znaczący remont wnętrza, ale także w wielu przypadkach dla deweloperów, którzy pragnąc przyciągnąć klientów do własnych inwestycji, ukazują w ten sposób potencjał przestrzeni i sugerują opcje aranżacji każdego z wnętrz – sypialni, kuchni, a nawet łazienki czy pokoju dziecięcego.
Zalety trójwymiaru
Najważniejszą z zalet wizualizacji 3D jest ukazanie wypełnionej przestrzeni. Puste wnętrza, nierzadko wyglądają smutno i bezosobowo, a tym samym nie są zachęcającą przestrzenią dla nikogo. Tego typu projekty inspirują potencjalnych kupców mieszkania – dają im pogląd na wygląd sypialni, kuchni, biura, a nawet i stoiska targowego. Jest to również przydatna opcja w momencie, gdy w planach jest znaczący remont – możliwość zwizualizowania sobie tego, co stworzyło się w głowie. Podczas takiej prezentacji można zobaczyć ustawienie mebli, kolory ścian, a nawet wszelkie dodatki i dekoracje, które tworzą przestrzeń. Niemniej ważne jest światło – w wizualizacji można ująć to, jak będzie ono wpływało na przestrzeń i się z nią harmonizowało. W przypadku stoiska targowego każdy zainteresowany jest w stanie zobaczyć, jak wyglądać będzie przestrzeń z bannerami, standami, a także strefą wypoczynkową dla potencjalnych klientów czy też kontuarem, przy którym przedstawiana będzie oferta.